Friday, 31 October 2014

Russian Media Behemoth To Launch Wave Of Foreign Bureaus

From: http://ift.tt/1zQCI45


The dispute within Ukraine is certainly destabilizing the geopolitical situation of the whole world. That is laying open the misery amongst the westerly elite group with regard to their struggles to trample underfoot the world while the dollar still possess a value.

The westerly dominant media makes a pitch for the global aristocracy in their endeavours in order to get rid of Putin. Not since the height of the cold war has the black-painting of Russia and the president been so brazenly disclosed.

Merely a undeniably brainwashed or unenthusiastic human being can elude to discover the misleading narrative prescribed by the european elite to the proprietors as well as publishers belonging to the corporate media in the U.S.A as well as Europe.

I understand how problematic it is to see through the image of Russia as outlined by western journalists. The western propaganda works but only on those who are far from living the truth.





This article originally appeared at Johnson's Russia List


Rossiya Segodnya, Russia’s state-run media conglomerate, is reportedly preparing to open local bureaus in 29 world capitals, a move expanding the Kremlin’s global media presence amid what senior Russian officials call an “information war” with the West.


The new bureaus are set to facilitate local-language radio programming and news websites, though their locations have yet to be formally announced, Serbian media reported.


Rossiya Segodnya would neither confirm nor deny the reports, saying details would be released at a launch event in Moscow next month.


The cities in question, however, appear to include Tajikistan’s capital, Dushanbe, and the Serbian capital Belgrade.


RFE/RL’s Tajik Service reported in August that Rossiya Segodnya was set to open a branch in Dushanbe that would be staffed by 25 locally hired reporters.


Balkan Insight and B92 reported this week on the imminent launch of a Belgrade bureau, which will apparently be headed by Ljubinka Milincic, a former Moscow correspondent for Serbian media outlets.


The reports follow Russian President Vladimir Putin’s recent visit to the Serbian capital to much fanfare on the occasion of a colossal military parade, affirming Moscow’s deep ties with the Balkan nation.


Information War


Rossiya Segodnya was established by a Kremlin decree last December. The media holding company integrates the state news agency RIA Novosti and state radio station Voice of Russia into a single media monolith helmed by controversial pro-Kremlin news anchor Dmitry Kiselyov.


Rossiya Segodnya, or “Russia Today,” is a different organization than RT, the lavishly funded pro-Kremlin TV network that broadcasts in English, Arabic and Spanish.


On October 28, “The Guardian” reported that RT is launching a specially tailored television channel to be aired in Britain.


Russia has increased spending on its foreign media operations, earmarking 15.38 billion rubles ($362.2 million) for RT in 2015, an increase of nearly 30 percent from last year. Next year’s budget for Rossiya Segodnya has been almost tripled to 6.48 billion rubles ($152.6 million).


Western officials have called RT and other state-controlled Russian news outlets instruments of Kremlin “propaganda” deployed to shape the media narrative in the Ukraine crisis.


Russian officials, in turn, have accused the Western media of carrying out an “information war” against Russia and its interests.





Keep refreshed with regards to the newest progress of the debacle around Ukraine through signing up for our RSS supply or perhaps to our Twitter feed @therussophile. Grab the most recent change with regards to the situation within Ukraine by following me on Twitter (@therussophile) and through subscribing to the RSS-feed out of therussophile.






from The Russophile http://ift.tt/1zRdP8q